niedziela, 20 maja 2012

Candle

Niedługo Dzień Matki, i czekająca nas kwestia prezentu. Jednymi z tych bardziej wyjątkowych prezentów są te w które wkładamy choć odrobinę pracy własnej. Może to być związane z ich wyszukaniem, organizacją lub samym wykonaniem. I tu chciałam Wam pokazać jeden z takich pomysłów. Jest nim świeczka, którą możemy wykonać własnoręcznie. 
Na pewno macie gdzieś w domu stare niepotrzebne świeczki, wosk pozostały po andrzejkach, a jakby co zawsze można takie świece kupić, te najprostsze i najtańsze. Wykonanie... chyba każdy to potrafi, wystarczy stopić posiadany wosk w starym garnku, wyłowić knoty, wlać do przygotowanego przez nas naczynia, włożyć  knot i poczekać do ostygnięcia. A tak zapomniałabym jeśli chcemy by nasza świeczka pachniała do wosku musimy dodać jakiegoś aromatu, ponadto możemy tam też dodać jakichś dodatków w ramach dekoracji, cynamonu, kawy itp. W tym przepisie kluczowe jednak jest owe naczynie. I właśnie je chciałam Wam pokazać. A oto naczynia, pojemniki, których możemy użyć jako podstawy do świeczek:

__________

Soon Mother's Day, and the question what kind of present should I give. One of these special gifts are those in which finding, organisation or creation we put a little bit of our own work. That's why I want to show you one of ideas. It is the candle that you can do by yourself.
For sure somewhere in the house you have old unneeded candles, if not, you can always buy them, the simplest and cheapest one. Implementation... I think that everyone can and know how to do it, just melt the wax in an old pot, pick out the wicks, pour into the prepared dish, put the wick inside and leave it until stiffen. Oh, yes, if we want that our candle have a nice unique smell we need to add some perfume oil to the wax, we can also add there some coffee beans, cinnamon etc. However, that dish is a key here and I want to show you some propositions for them:



- niewielka doniczka /small flowerpot


- szklanka / glass *
 


- kieliszek / glass *

- filiżanka / cups


- słoik / jar *
          


- głębsze naczynia tj. talerzyki / dish


- stare zabawki / old toys

- muszle, łupiny orzechów, żołędzi itd / shells, nut shells and so on


- puszki czy to po kredkach, kawie, kosmetykach czy przetworach spożywczych, ale pamiętajmy o ich przyozdobieniu i ewentualnym zakryciu mankamentów
/ cans after coffee, crayons, cosmetics or preserves but remember about decoration and if it's necessary hiden defects


- foremki do ciastek / mould for cookies


- wydrążone owoce tj. pomarańcz, grejpfrut, granat, kokos, ananas / hollow fruits like oranges, grapefruits, coconuts, pineaples, pomegranates



w przypadkach z gwiazdką, a więc we wszelkiego rodzaju szkle wystarczy i zwykła świeca, ale tutaj będziemy musieli popracować z kolei nad jego wystrojem, pamiętajmy też by szkło znosiło wysokie temperatury
/ in case with stars, in glass we can use ordinary candle but then we need to work on decor, remember that glass need to bear high temperature




To moje pomysły i propozycje, zdjęcia natomiast pomogły mi Wam pokazać o czym myślałam, a pochodzą one z internetu, za co z góry dziękuję twórcom.

12 komentarzy:

  1. Wspaniale inspiracje na prezent!!!!
    ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
    pozdrawiam:* i zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń
  2. ja chyba pójdę na łatwiznę i spróbuję zrobić te lampiony z ostatniego zdjęcia, bo bardzo mi się podobają :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne pomysły, zwłaszcza podobają mi się w filizankach i słoiczkach :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Myślę,że wykorzystam któryś z tych pomysłów. Świeczki to super rzecz!

    OdpowiedzUsuń
  5. że ja na to nie wpadałam wziąć słoik, koronkę, wstążkę wsadzić do środka świeczkę i jaki efekt! ;))

    OdpowiedzUsuń
  6. super pomysl, uwielbiam swieczki, tworza swietny nastroj ;)

    http://madame-chocolate.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. A ja nadal nie wiem, co kupić mojej mamie :(

    OdpowiedzUsuń
  8. piękne są te świeczki;) podobają mi się w tych słoikach z koronką/firanką:p pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Dobry pomysł. Szczególnie podoba mi się wersja ze słoikiem. :)

    Dziękuję za komentarz u mnie! Dodaję do obserwowanych i zapraszam do obserwowania mnie :3
    xoxo, M.
    http://themintmind.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja mojej mamie zrobiłam babeczki i kupiłam prezent, a co do świeczek są fajne, ale moja mama woli torebki! ;).

    OdpowiedzUsuń
  11. najbardziej podoba mi się świeczka w filiżance- super pomysł:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Wasze opinie, każda jest dla mnie ważna :)
Thank you for your opinions, each one is important for me